Pościel hotelowa – jakie standardy musi spełniać?

0
Pościel hotelowa – jakie standardy musi spełniać?

Pościel hotelowa to element wyposażenia, na który klienci obiektów noclegowych zwracają szczególną uwagę podczas pobytu, dlatego warto, aby na jej wybór właściciel hotelu czy pensjonatu poświęcił więcej czasu. Wszystko po to, aby zapewnić swoim gościom zdrowy i komfortowy sen, a jednocześnie zadbać o estetykę miejsca i skorzystać z praktycznych rozwiązań. Chcesz dowiedzieć się więcej o standardach dotyczących pościeli hotelowej? Służymy pomocą! Zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu.

Pościel hotelowa – dlaczego jest tak istotna?

Łóżko jest centralnym punktem każdego pokoju hotelowego, dlatego jego wygoda i estetyka są poddawane ocenie klientów w pierwszej kolejności. Jednak nawet najdroższy materac na nic się nie zda, jeśli pościel, która ma bezpośredni kontakt z ciałem, będzie źle dobrana. Jakość pościeli hotelowej ma wpływ nie tylko na estetykę aranżacji, ale także na komfort snu użytkownika. Klient hotelu, który dokonał zapłaty za pobyt w danym miejscu, nastawiony jest przede wszystkim na efektywny, niczym niezmącony wypoczynek i ma określone wymagania wobec pościeli hotelowej. Niespełnienie tych oczekiwań może skutkować zaniżeniem ogólnej oceny całego obiektu, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby tym wymaganiom sprostać.

Pościel hotelowa – wysoka jakość i praktyczne rozwiązania

Wysoka jakość pościeli hotelowej przekłada się również na jej wytrzymałość i funkcjonalność. To produkt, który musi zachować swoje walory, mimo częstego prania i prasowania. Odkształcona, przetarta i wyblakła pościel z pewnością nie jest mile widziana przez gości hotelowych. Aby uniknąć uszkodzeń, należy postawić na tkaniny o gęstym splocie i gramaturze wyższej niż 125 GSM. W kontekście funkcjonalności ważnym aspektem jest także zapięcie poszwy. Jako że pościel hotelowa musi być często zmieniana, warto zadbać o to, aby ten proces nie był zbyt czasochłonny. Standardowo wykorzystuje się więc pościel z zamkiem błyskawicznym lub tę zamykaną na zakładkę hotelową. A co z kolorystyką? Nietrudno zauważyć, że w większości obiektów króluje biel. Nie bez powodu – kolor biały kojarzy się bowiem z czystością, świeżością i elegancją. Tekstylia w tym kolorze bez problemu dopasowują się do aranżacji. Jeśli jednak właściciel hotelu chciałby nieco przełamać ten trend, to nic nie stoi na przeszkodzie –  może zdecydować się na równie elegancką pościel o jednolitej pastelowej barwie lub pościel wykończoną estetyczną lamówką.

Najlepsze tkaniny na pościel hotelową

Materiałem, który bez wątpienia idealnie nadaje się na pościel hotelową, jest bawełna. To absolutny standard w obiektach noclegowych. Bawełniana pościel hotelowa jest przewiewna, doskonale absorbuje wilgoć, posiada właściwości antyalergiczne, a więc nie podrażnia skóry. Dodatkowo ten naturalny materiał świetnie znosi pranie w wysokiej temperaturze. Jej właściwości mogą się zmieniać w zależności od rodzaju tkaniny. Na uwagę zasługuje tutaj w szczególności satynowa pościel hotelowa. Jest to bielizna pościelowa wykonana z bawełnianej tkaniny o splocie satynowym. To produkt, który oprócz wymienionych już cech, charakteryzuje się niezwykłą delikatnością i gładkością. Pościel satynowa zapewnia odpowiedni komfort termiczny, a w kontakcie ze skórą daje przyjemne uczucie chłodu. Dodatkowo posiada połyskujące wykończenie, które dodaje jej subtelnej elegancji i sprawia, że znakomicie wpasowuje się w hotelowe wnętrza.

Standardowe rozmiary pościeli hotelowej

Jeśli chodzi o dobór rozmiaru pościeli hotelowej, to wybór jest prosty. Właściciele obiektów noclegowych, dopasowując rozmiar pościeli do wielkości materaca, najczęściej decydują się na:

  • pościel 160x200 – do łóżek jednoosobowych
  • pościel 200x220 – do łóżek dwuosobowych.

 

Przestrzeganie standardów, wybór dobrej jakości pościeli hotelowej i zapewnienie gościom komfortowych warunków do wypoczynku to inwestycja w przyszłość. Dbałość o ten szczegół wpływa nie tylko na estetykę, ale także napędza sprzedaż usług i pomaga w budowaniu trwałych relacji z klientami, których satysfakcja powinna być wyznacznikiem sukcesu dla każdego biznesu hotelarskiego.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium